Pozyskiwanie partnerów biznesowych w internecie

Szukając partnerów biznesowych lub osób, które mogą być zainteresowane współpracą, przeważnie nie bierzemy pod uwagę internetu jako miejsca, gdzie możemy znaleźć takie osoby. W sieci istnieje jednak wiele miejsc, w których przebywają osoby związane z biznesem i działają na wielu polach. Jeśli zatem chcemy rozbudować naszą markę, stworzyć nowy biznes lub znaleźć odpowiednich kontrahentów, zdecydowanie powinniśmy wejść do internetu. Poniżej przedstawimy kilka sposobów na wyszukiwanie w sieci partnerów biznesowych.

Fora internetowe

Pierwszym miejscem, w jakie powinniśmy się udać, aby nawiązać nowe znajomości biznesowe są odpowiednie fora internetowe. Przez wiele osób uważane są już za wymarłe lub relikt przeszłości, a z pewnością tak nie jest. W sieci istnieje wiele for o tematyce biznesowej, zarabiania lub prowadzenia konkretnego biznesu w konkretnej branży. W miejscach takich znajdują się osoby aktywne, znające się na biznesie oraz co najważniejsze chcące np. nawiązać tak jak my współpracę. Dzięki temu będziemy mogli przeglądać dane forum i udzielać się w odpowiednich wątkach. Możemy również samodzielnie zamieszczać ogłoszenia o chęci nawiązania współpracy lub porozmawiać z innymi osobami o biznesie. Fora takie są darmowe, proste w obsłudze i dostępne dla wszystkich. Znaleźć można również na nich ciekawe podpowiedzi, poradniki czy wskazówki gdzie i jak szukać np. sponsorów, czy inwestorów.

Kluby biznesu

Kolejnym miejscem, w które warto się udać w sieci, są kluby biznesowe. Wiele osób nie bierze ich pod uwagę, myśląc, że są one przeznaczone jedynie dla osób o bardzo dużym majątku i tylko dla osób prowadzących bardzo rozległe marki czy firmy. W rzeczywistości, istnieją takie kluby biznesowe, ale istnieje też wiele zrzeszeń, które są otwarte dla każdej osoby prowadzącej biznes. Kluby te najczęściej posiadają jedynie stronę internetową jako wizytówkę oraz dane kontaktowe postaci adresu stacjonarnego siedziby czy telefonu. Najczęściej będziemy musieli zatem umówić się osobiście na spotkanie czy zebranie takiego klubu. Jest to opcja warta uwagi – szczególnie jeśli klub biznesowy znajduje się w naszym mieście. Wiele takich organizacji pomaga nowym przedsiębiorcom oraz oferuje szkolenia czy różnego rodzaju inne wsparcie.

Strony www o biznesie

Miejscem, gdzie możemy pozyskiwać kontakty biznesowe, są strony www o tematyce biznesowej. W sieci istnieje wiele tego typu portali. Niektóre z nich są dużymi międzynarodowymi markami, a niektóre to wręcz blogi tematyczne czy serwisy lokalne. Niezależnie od typu strony, mogą pojawiać się na nich ciekawe ogłoszenia, adresy www czy inicjatywy. Jeśli poszukujemy nowych kontaktów biznesowych, zdecydowanie warto zatem odwiedzić takie strony oraz miejsca i monitorować pojawiające się na nich informacje. Bardzo dobrym pomysłem jest odnajdywanie branżowych stron internetowych, gdzie mogą ogłaszać się inni przedsiębiorcy. Strony tego typu mogą mieć też specjalną zakładkę właśnie z ogłoszeniami drobnymi. W takim miejscu dowiemy się o zlotach, spotkaniach czy konwencjach, na które będziemy mogli się udać i poznać wiele osób.

Duże marki i franczyza

Sposobem na nawiązywanie relacji biznesowych jest też udanie się bezpośrednio do dużych marek i sprawdzenie ofert franczyzy. Jeśli jesteśmy zainteresowani współpracą z konkretną marką lub zależy nam właśnie na takim modelu biznesowym, dobrym pomysłem jest sprawdzanie stron internetowych bezpośrednio poszczególnych firm. Jeśli dana marka oferuje współpracę z przedsiębiorcami, z pewnością na stronie internetowej znajdziemy takie informacje. Najczęściej oprócz niej podany jest formularz lub dane kontaktowe. W taki sposób możemy próbować wejść we współpracę, zyskać zaopatrzenie od marki czy wręcz przeciwnie — stać się franczyzobiorcą.

Targetowana reklama internetowa

Jednym z najbardziej oryginalnych sposobów pozyskiwania i nawiązywania kontaktów biznesowych w sieci jest reklamowanie swojej marki i chęci współpracy. Przeważnie reklama kojarzy nam się z promowaniem danego produktu. W ten sposób możemy również promować chęć nawiązania kontaktu biznesowego. Kluczowym elementem reklamy internetowej jest targetowanie. To właśnie dzięki niemu możemy określić dokładnie odbiorców, którzy zobaczą naszą reklamę. W takiej opcji nie będziemy targetować reklamy pro sprzedażowo, a kierować ją do osób mających własne biznesy lub zainteresowanych inwestycjami. Sama reklama może być prostym banerem, iż poszukujemy inwestorów, sprzedajemy akcje lub nawiążemy współpracę w branży. Najpopularniejsze systemy reklamowe takie jak Facebook Ads czy Google Ads mają wiele opcji targetowania. Z łatwością znajdziemy tam parametry takie jak posiadanie własnej firmy, zainteresowania biznesowe, zainteresowanie inwestycyjne czy posiadanie firmy w danej branży.

Social Media

Social media to jedno z najlepszych miejsc, gdzie w sieci możemy nawiązywać kontakty biznesowe. Portale takie jak Facebook posiadają wiele grup o charakterze biznesowym. Bardzo łatwo możemy również dołączyć do takich grup, odnajdywać posty, odpowiadać na nie czy rozmawiać z innymi ludźmi. W social mediach możemy również dodawać swoje posty i ogłoszenia, czekając tym samym na zgłoszenia od innych osób. W social mediach możemy wybierać grupy tematyczne, branżowe czy lokalne i brać udział w życiu tylko tych, na których nam zależy. Z racji, iż social media są popularnym miejscem przebywania wielu osób. Znajdziemy tam bardzo dużą grupę ludzi związanych z biznesem.

LinkedIn

Portalem, o którym nie można nie wspomnieć przy okazji poruszania tematyki biznesowej, jest LinkedIn. Jest to portal społecznościowy — biznesowy, na którym znajdują się zarówno duże marki, jak i osoby poszukujące pracy. Portal ten nie jest najpopularniejszy w Polsce, choć pewna grupa polskich użytkowników się tam znajduje. Będzie on niezwykle przydatny, jeśli szukamy konkretnych firm np. za granicą, aby zaoferować im współpracę czy nawiązać kontakt z firmami z różnych państw. Samo użytkowanie portalu jest darmowe, a wyszukiwarka wewnątrz serwisu umożliwia odnajdywanie konkretnych osób czy firm mających dany profil biznesowy.